28 June 2010

yeeeeeha..

aii sume..;)
uiks..lamenye dah xmenghupdate blog aku nih..
berabuk+besawang2 dah..
fuhhhhhhh2..(smbil menyapu2 sawang)..ihik..


tajok entry kali ni adalah : emm..lom difikirkan lg..kang last2 baru kasi tajok entry ni..ahaks!
sedang aku merehat2kan diri yg sememangnye sedang berehat sehari suntuk memandangkan aku dengan sengajenye mencari pasal dengan memonteng kerja n terkial-kial mencari mc..haha.padan muke aku..act bkn malas nk g keje..tp..ntah..peristiwa smlm men'spoil'kan mood aku hari ni.dengan kerja yg sangat memberi tekanan + peristiwa semalam,aku takut aku xdapat nk handle emosi n terus dimasukkan ke wad gile..punca : tekanan perasaan.haha.eh,berbalik kepada ayat aku 'sedang aku merehatkan diri' td..smbil menikmati pemandangan kota kuala lumpur yg baru lepas hujan + kereta2 yg mcm semut,smbil memandang langit biru..(ish..jauh sgt da aku nih)..tetibe aku terfikir..
kenapa Tuhan uji kita?
kenapa msti ade ujian2 mcm tu?
boleh ke aku harungi?
ckup kuat ke aku?
macam mana kalau aku xmampu nk harungi?

jawapan :
Tuhan uji kita sebab Dia nk tgk sejauh n sekuat mana iman hambanya..
setiap org akan diberi ujian..cuma xsama..
boleh..Tuhan xkan uji kita lebih dari apa yg kita mampu..
stiap sakit,perit mahupun setiap kesedihan..akan ade balasan..kadang2 kita xnampak dan mungkin bukan sekarang..satu hari nanti..kalaupon bukan didunia,mungkin diakhirat..Tuhan tu kan Adil..
so..kalau Tuhan uji kita dengan masalah2 and dugaan2 yg sgt dasyat sekalipon,belajarlah utk redha kerana itu maknanya Tuhan sayang kita..dan maknanye akan ade sumthing yg menggembirakan akan berlaku..


so..bersabarlah ija!!
ihik..

p/s : tajok entry : sabar ade hikmatnye..hehe
Tabah ija..

No comments: